בריחת שתן – הסבר מלא

/
/
בריחת שתן – הסבר מלא
בריחת שתן היא דליפת שתן שאינך יכול לשלוט בה. גברים ונשים רבים סובלים מבריחת שתן. אנחנו לא יודעים בוודאות כמה בדיוק. הסיבה לכך היא שאנשים רבים לא מספרים לאף אחד על הסימפטומים שלהם. הם עשויים להיות נבוכים, או שהם עשויים לחשוב שאי אפשר לעשות דבר. אז הם סובלים בשתיקה. במאמר זה נרחיב יותר על התופעה ואיך לחיות איתה כמו שצריך.

מהי בריחת שתן?

בריחת שתן היא לא רק בעיה רפואית. זה יכול להשפיע על החיים הרגשיים, הפסיכולוגיים והחברתיים. אנשים רבים הסובלים מבריחת שתן חוששים לבצע פעולות יומיומיות רגילות. הם לא רוצים להיות רחוקים מדי משירותים. בריחת שתן יכולה למנוע מאנשים ליהנות מהחיים.

אנשים רבים חושבים שבריחת שתן היא רק חלק מהזדקנות. אבל זה לא. וניתן לנהל אותו או לטפל בו. 

עד כמה התופעה נפוצה?

רבע עד שליש מהגברים והנשים בארה”ב סובלים מבריחת שתן.
זה אומר מיליוני אמריקאים. לכ-33 מיליון יש פעילות יתר של שלפוחית ​​השתן (הידועה גם בשם OAB) המייצגת תסמינים של דחיפות, תדירות ועם או בלי בריחת שתן.

מה יכול להעלות את הסיכון לבריחת שתן?

מחקרים מראים שהרבה דברים מגבירים את הסיכון,
הזדקנות קשורה לבריחת שתן. הריון, לידה ומספר ילדים מעלים את הסיכון אצל נשים. לנשים שילדו תינוק יש שיעור גבוה יותר של בריחת שתן. הסיכון עולה עם מספר הילדים. זה נכון לגבי ניתוח קיסרי (ניתוח קיסרי) ולידה נרתיקית.

נשים שמפתחות בריחת שתן בהריון נוטות יותר ללקות בה לאחר מכן. נשים לאחר גיל המעבר (שהמחזור נפסק) עלולות לפתח בריחת שתן. ייתכן שהסיבה לכך היא הירידה באסטרוגן (הורמון המין הנשי). נטילת אסטרוגן, לעומת זאת, לא הוכחה כמסייעת לבריחת שתן.

גם גברים שיש להם בעיות בערמונית נמצאים בסיכון מוגבר. חלק מהתרופות קשורות לבריחת שתן וחלק מהתרופות מחמירות אותה. נתונים סטטיסטיים מראים כי בריאות כללית לקויה גם מגבירה את הסיכון. סוכרת, שבץ מוחי, לחץ דם גבוה ועישון קשורים גם הם.

השמנת יתר מגבירה את הסיכון לבריחת שתן. ירידה במשקל יכולה לשפר את תפקוד שלפוחית ​​השתן ולהפחית תסמיני בריחת שתן.

מהם סוגי בריחת שתן?

בריחת שתן אינה מחלה. זה סימפטום של מצבים רבים. הסיבות עשויות להיות שונות עבור גברים ונשים. אבל זה לא תורשתי. וזה לא רק חלק נורמלי מההזדקנות. אלו הם ארבעת הסוגים של בריחת שתן:

בריחת שתן במאמץ (SUI)

עם SUI, שרירי אגן חלשים מאפשרים לשתן לברוח. זהו אחד הסוגים הנפוצים ביותר של בריחת שתן. זה שכיח אצל נשים מבוגרות. זה פחות שכיח אצל גברים.

SUI מתרחש כאשר שרירי רצפת האגן נמתחו. פעילות גופנית מפעילה לחץ על שלפוחית ​​השתן. ואז השלפוחית ​​דולפת. הדלפת אירוע שלי עם פעילות גופנית, הליכה, כיפוף, הרמה, או אפילו התעטשות ושיעול. זה יכול להיות כמה טיפות שתן עד כף או יותר. SUI יכול להיות קל, בינוני או חמור.

שלפוחית ​​שתן פעילה יתר על המידה (OAB)

OAB הוא סוג נפוץ נוסף של בריחת שתן. זה נקרא גם בריחת שתן “דחופה”. OAB משפיע על יותר מ-30% מהגברים ו-40% מהנשים בארה”ב. זה משפיע על חייהם של אנשים. הם עשויים להגביל פעילויות. הם עשויים לחשוש שפתאום יצטרכו להשתין כשהם לא נמצאים ליד חדר אמבטיה. ייתכן שהם אפילו לא יוכלו לישון טוב בלילה. לחלק מהאנשים יש גם SUI וגם OAB וזה ידוע בתור בריחת שתן מעורבת.

עם OAB, המוח שלך אומר לשלפוחית ​​השתן שלך להתרוקן – גם כשהיא לא מלאה. או ששרירי שלפוחית ​​השתן פעילים מדי. הם מתכווצים (לוחצים) כדי להעביר שתן לפני שלפוחית ​​השתן שלך מלאה. זה cau

רואה את הדחף (הצורך) להטיל שתן.

התסמין העיקרי של OAB הוא הדחף הפתאומי להטיל שתן. אתה לא יכול לשלוט או להתעלם מתחושת ה”צריך ללכת” הזו. סימפטום נוסף הוא צורך להשתין פעמים רבות במהלך היום והלילה.

OAB סביר יותר בגברים עם בעיות בערמונית ובנשים לאחר גיל המעבר. זה נגרם מהרבה דברים. אפילו תזונה יכולה להשפיע על OAB. ישנם מספר טיפולים. הם כוללים שינויים באורח החיים, תרופות המרגיעות את שריר שלפוחית ​​השתן או ניתוח. לחלק מהאנשים יש גם SUI וגם OAB.

בריחת שתן לא מאופיינת (SUI ו-OAB)

לחלק מהאנשים יש בריחת שתן עם פעילות (SUI) ולעתים קרובות מרגישים דחף להשתין (OAB). זוהי בריחת שתן מעורבת. לאדם יש גם SUI וגם OAB.

בריחת שתן רגילה

עם בריחת שתן, הגוף מייצר יותר שתן ממה ששלפוחית ​​השתן יכולה להחזיק או שהשלפוחית ​​מלאה ואינה יכולה להתרוקן ובכך גורם לה לדליפת שתן. בנוסף, ייתכן שיש משהו שחוסם את הזרימה או ששריר השלפוחית ​​לא יתכווץ (נדחס) כמו שצריך.

סימפטום אחד הוא הטלת שתן תכופה של כמות קטנה. סימפטום נוסף הוא טפטוף מתמיד, הנקרא “כדרור”.

סוג זה של בריחת שתן נדיר אצל נשים. זה שכיח יותר אצל גברים שיש להם בעיות בערמונית או שעברו ניתוח ערמונית.

אלו מוצרים יכולים לעזור עם בריחת שתן?

מוצרים ומכשירים יכולים לעזור לגברים ולנשים בכל הגילאים. עבור אנשים מסוימים, הם הדרך היחידה להתמודד עם בעיות בשלפוחית ​​השתן. מכשירים אלה יכולים גם לתת לאנשים מבוגרים ולבעלי מוגבלויות יותר חופש.

הנה כמה מהמוצרים שיכולים להקל עם ההתמודדות של בריחת שתן:

מוצרי ספיגה למבוגרים (חיתולים למבוגרים, תחתונים סופגים ועוד)

לבריחת שתן זמינים מוצרים סופגים כמו פדים וחיתולים למבוגרים. יש הרבה עיצובים. לחלק מפדים או לתחתונים יש רצועות דביקות שמתחברות לתחתונים. יש גם תחתונים, תחתונים למבוגרים ותחתוני מגן. יש שומרים ופאוצ’ים לאיסוף טפטוף לגברים.

מוצרים אלו סופגים כולם דליפת שתן והם עוזרים להגן משתן בהתאם, הם שומרים מהרטבת בגדים.
מוצרי ספיגה יכולים להיות חד פעמיות או לשימוש חוזר.

מוצרי בריחת שתן סופגים נועדו לספוג שתן. רפידות היגיינה נשית נועדו לספוג דם, לא שתן. היתרון בשימוש במוצרי בריחת שתן הוא ששטח הפנים הוא הקרוב ביותר לפתח השופכה, שנמצא מעל פתח הנרתיק. הרפידות סופגות במיוחד והן גורמות לפחות גירוי בעור ופחות פריחות. רפידות לשימוש חוזר עשויות מבד עם ליבת זהורית או פוליאסטר ועוזרות לספיגת השתן.

בעת בחירת מוצר, שקול את קלות השימוש. שקול אם עליך להסיר את הבגדים החיצוניים כדי להחליף את את החיתול/פד/תחתון. קחו בחשבון גם את יכולת הספיגה, את התוחם ואת החומרים. לדוגמה, כיסויים חיצוניים עשויים מפלסטיק עלולים לגרות את העור. עלות היא גם דאגה עבור אנשים רבים.

תחליפי שירותים

מכשירים ניידים יכולים לעזור מאוד אם אינך יכול להגיע לשירותים רגילים. מכשירים אלה כוללים מושבים לשידה או שידות ליד המיטה. יש גם סירי מיטה ומשתנות.

שידה ליד המיטה ממוקמת קרוב למיטה. זה קל לשימוש בלילה או על רצפת הבית ללא שירותים. בבחירת שידה כדאי לקחת בחשבון את הגובה והמשקל שלה, כמה קל לרוקן, סוג המושב והעלות. משטח רך עשוי להיות נוח יותר.

ישנם גם מושבים מוגבהים (מגבות שירותים) שיכולים לעזור לכם לעלות ולרדת משירותים רגילים בעצמכם.

סירי מיטה בדרך כלל אינם יעילים או נוחים במיוחד. מחבתות שבר מיוחדות יכולות לעזור אם אתה מתאושש מהניתוח ולא יכול לקום מהמיטה.

משתנות (מכשירים מסוג כד פלסטיק) שימושיות אם אינך יכול לזוז בקלות. אתה משתין ישירות למכשירים האלה. הם יכולים לעזור כאשר השירותים אינם נגישים. הם שימושיים גם בנסיעות. והם אופציה אם אתה מרותק למיטה או כיסא. רוב המשתנות, כמו אלה החדשות יותר שמונעות שפיכה, קלות יותר לשימוש לגברים. משתנות לנשים אינן קלות לשימוש.

מוצרי טיפוח לעור

אם אתה משתמש במכשירים או מוצרים לבריחת שתן, ייתכן שתזדקק לטיפול בעור. עם הזמן, דליפת שתן עלולה לגרום להתמוטטות העור, פריחה ואדמומיות. שתן על העור שלך יכול להוביל לצמיחת חיידקים ולזיהום.

סבונים, מוצרי עור, תרופות אנטי-מיקרוביאליות מקומיות, חומרי ניקוי ומוצרי מחסום עור יכולים לעזור בשימוש נכון. כביסה תכופה עם מים וסבון עלולה לייבש את העור. שטיפות או חומרי ניקוי להסרת שתן עשויים להיות טובים יותר לשטיפת העור סביב השופכה.

מגבונים חד פעמיים או כביסה של בגדים במקום רקמות טואלט עשויים לעזור לשמור על עור בריא. קרמי לחות, קרמים או משחות שומרים על לחות העור. הם אוטמים או מוסיפים לחות. מוצרי מחסום מגנים על העור ממגע עם לחות. הם מורידים את החיכוך ממוצרי בריחת שתן סופגים.


חיתול ישיר הינה חברה מובילה וותיקה בישראל שיווק מוצרי ספיגה וחיתולים למבוגרים.
לייעוץ מקצועי, פנו אלינו עוד היום בטלפון 1-700-700-218 או שתשאירו פרטים באתר.
בחיתול ישיר אנו קשובים לצרכים ולרצונות שלכם ומשתדלים לעשות למענכם הכל – באהבה!

 

*התכנים המופעים באתר אינם מהווים תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי וכל מטרתם לספק מידע ובשום מקרה אינם בגדר המלצה או עצה רפואית ו/או חוות דעת רפואית מקצועית. התכנים המופעים באתר נועדו להרחבת הידע האישי של המשתמשים ואין לראות בהם תחליף להתייעצות עם רופא מומחה. בכל מקרה יש לפנות לקבלת חוות דעת של רופא מוסמך לפני קבלת טיפול ו/או שימוש בתכשיר רפואי כלשהו.

התכנים שבאתר, כראוי לתכנים בתחומי הרפואה, הנם תלויים בנסיבותיו ובעובדותיו של כל מקרה, ולכן יש להתייחס אליהם במידת הזהירות הנדרשת.

מוצרים נוספים שיכולים לעניין אתכם >

פתח צ׳אט
צריכים עזרה?
היי,
איך נוכל לעזור לך?