בריחת שתן וחרדה: 7 דרכים להפחתת מתח

/
/
בריחת שתן וחרדה: 7 דרכים להפחתת מתח
כפות ידיים מזיעות. דופק גבוה. פה יבש. אלו הן כמה מתופעות הלוואי השכיחות יותר של חרדה. למרות שכל אחד חווה לחץ בצורה שונה, כמעט בטוח שאנשים ירגישו זאת בשלב מסוים בחייהם.
חרדה היא בעיה נפוצה ואחת הצורות הנפוצות ביותר של מחלות רפואיות בקרב מבוגרים בני 60 ומעלה, על פי בית הספר לרפואה של הרווארד בארצות הברית.

איך חרדה קשורה לבריחת שתן?

חרדה ובריחת שתן הן כביש דו-סטרי, על פי האגודה הלאומית לחוסר שתן (NAFC). הם מקיימים אינטראקציה ומחריפים זה את זה כאשר חרדה היא גורם סיכון לפתח בריחת שתן.

נראה שזה נכון לגבי בעיות נפשיות אחרות, כולל דיכאון, שהוא גם גורם סיכון לפתח בריחת שתן. מספר מחקרים קשרו דיכאון לדליפות שלפוחית ​​השתן בקרב נשים במיוחד. בנוסף, אנשים עם הפרעות ברצפת האגן נוטים פי שלושה לחוות דיכאון מאשר האוכלוסייה הכללית.

למרות שאי אפשר להסיר את כל גורמי הלחץ בחיים, ללמוד כיצד להוריד מתח ולטפל בבעיות יכול להיות מועיל. זיהוי הגורם לחרדה הוא בדרך כלל צעד ראשון טוב.

גורמים נפוצים לחרדה:

  • בעיות בריאות כרוניות
  • בעיות בעבודה ו/או בבית
  • דאגות עם ילדים
  • בעיות שינה
  • תופעות לוואי תרופתיות
  • עבור קשישים
  • בריאות לקויה ו/או לקויה
  • ירידה בזיכרון
  • כְּאֵב
  • חוסר השינה
  • מתן תרופות

כאשר לא מטפלים בהם לפרקי זמן ארוכים, חרדה עלולה להזיק מאוד לנפש ולגוף. לכן חשוב לנסות ולהפחית את גורמי הלחץ בחיינו ככל האפשר.

הנה 7 דרכים להפחתת מתח:

פעילות גופנית
זוהי אחת הדרכים היעילות ביותר להפגת מתח וחרדה. תרגילי הרגעה הוכחו כמועילים בהקלה על חרדה. פעילות גופנית בעלת השפעה נמוכה כמו הליכה יכולה להיות מועילה לא פחות מאשר חלופות בעלות השפעה גבוהה. איגוד החרדה והדיכאון של ארצות הברית (ADAA) ממליץ גם הוא לתרגל תרגילי נשימה: קחו כמה נשימות איטיות ואחידות להקלה מיידית. תרגילים נפשיים כמו ספירה יכולים גם הם להקל על מתח. ספרו מ-1-20, התמקדו בנשימה יציבה וחזרו מספר פעמים. יוגה היא עוד צורת פעילות גופנית עדינה ומומלצת.

התחילו תחביב
קראו ספר, האזינו לסדרת פודקאסט, דגים, נגנו בכלי או התחילו בגינון. תחביבים נוטים להביא שמחה לחייהם של אנשים ולעזור להקל על החרדה. האזנה למוזיקה מרגיעה היא עוד דרך נהדרת להירגע ולהרגיע מוח מודאג יתר על המידה.

שכרו שירות ניקיון, מטפל או עוזר
אם רשימת ‘מטלות’ גורמת ללחץ, שקלו לגרום למישהו לעזור בבית או לבצע סידורים כמו איסוף מצרכים אם שירות משלוחים אינו אופציה. אם אתה מישהו שמטפל באדם אהוב, שכירת מטפל יכולה להיות עזרה גדולה בקבלת מנוחה ותמיכה נחוצים.

קבלו תמיכה חברתית
בדידות היא אחד הגורמים העיקריים לחרדה, בנוסף למחלות גופניות, ירידה בבריאות הנפש ומחלות כרוניות. בידוד חברתי הוא לעתים קרובות תוצאה של מישהו שלא מרגיש טוב עם עצמו או עם חייו. אנשים עם בריחת שתן עשויים להימנע במיוחד מפעילות חברתית ופעילות גופנית מחוץ לבית, מה שעלול להוביל לנסיגה מתישה מאנשים אהובים ולחיות את החיים במלואם. שמירה על קשרים עם חברים ובני משפחה יכולה להוביל להגברת האושר והסיפוק.

פנו לעזרה מקצועית
כאשר הפעילויות שרשמנו כאן למעלה לא עוזרות ומישהו מרגיש מוצף מדי, מדוכא וחסר עניין, פנו לעזרה מקצועית. התקשרו לאיש מקצוע בתחום הבריאות כדי לקבל את הטיפול והתשומת לב הדרושים כדי לחיות את החיים במלואם.

השתמשו במוצרי בריחת שתן אמינים
חיתולים למבוגרים, תחתונים סופגים וציוד אחר לבריחת שתן כוללים טכנולוגיית ספיגה מיוחדת לרטיבות ושמירה על אנשים יבשים. ניהול בריחת שתן יכול לספק שקט נפשי ולהקל על מתח ולחץ על דליפות שתן ובעיות אחרות של בריחת שתן.

לסיכום

לא תמיד אפשר להרחיק את החרדה, אבל התעמלות, קריאת ספר וקבלת עזרה מקצועית במידת הצורך הן דרכים מצוינות לעזור להקל על הלחץ. בעת ניהול בריחת שתן, שימוש במוצרי ספיגה עוזרים גם להוסיף שקט נפשי לגורמי לחץ יומיומיים. חיתולים איכותיים למבוגרים מציעים הגנה ונוחות הדרושים לטיפול במגוון מצבי לחץ.

חיתול ישיר הינה חברה מובילה וותיקה בישראל שיווק מוצרי ספיגה וחיתולים למבוגרים.
לייעוץ מקצועי, פנו אלינו עוד היום בטלפון 1-700-700-218 או שתשאירו פרטים באתר.
בחיתול ישיר אנו קשובים לצרכים ולרצונות שלכם ומשתדלים לעשות למענכם הכל – באהבה!

*התכנים המופעים באתר אינם מהווים תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי וכל מטרתם לספק מידע ובשום מקרה אינם בגדר המלצה או עצה רפואית ו/או חוות דעת רפואית מקצועית. התכנים המופעים באתר נועדו להרחבת הידע האישי של המשתמשים ואין לראות בהם תחליף להתייעצות עם רופא מומחה. בכל מקרה יש לפנות לקבלת חוות דעת של רופא מוסמך לפני קבלת טיפול ו/או שימוש בתכשיר רפואי כלשהו.

התכנים שבאתר, כראוי לתכנים בתחומי הרפואה, הנם תלויים בנסיבותיו ובעובדותיו של כל מקרה, ולכן יש להתייחס אליהם במידת הזהירות הנדרשת.

מוצרים נוספים שיכולים לעניין אתכם >

פתח צ׳אט
צריכים עזרה?
היי,
איך נוכל לעזור לך?